joi, 13 noiembrie 2008

Timp de pierdut

Am citit ieri pe blogul lui Angie asta si m-am vazut astfel pus in fata relatiei proaste pe care o avem cu timpul si a faptului ca de multe ori nu avem ce face cu el. Si asta se datoreaza doar perceptiei gresite asupra capitalului "Timp" din viata noastra.
Cand am o predare de exemplu intr-o saptamana, atunci totul este limpede: in prima zi rezolv problemele urmatoare:..., in a doua zi problemele urmatoare, ..., in ultima zi problemele urmatoare. Totul este prevazut, prins in schema. Cu timp alocat in functie de importanta iar timpul este folosit la maxim. Asta pentru ca stiu EXACT de cat timp dispun.
Perceptia asupra timpului general pe care il avem la dispozitie este ca e nelimitat si de aici apare si anomalia "timpului de pierdut". FALS! Toata perspectiva se poate schimba cu niste calcule simple: daca mai pot avea speranta de viata la vreo 50 de ani ori 365 de zile ori 24 de ore, fac exact 438.000 de ore. Nu mai scot ore de dormit, mancat etc, etc. Pur si simplu asta este capitalul meu: mic, insuficient, oricum este numai NELIMITAT nu!
Acum, cu numarul asta (sau altul) in minte, mai are cineva "timp de omorat"?

11 comentarii:

  1. ce ganduri ai si tu de dimineata...

    asa e, iar tot timpul asta - care nici macar nu e din oficiu si prea putin garantat- totusi, ne apartine. suntem liberi sa facem ce vrem cu el. sa il distribuim cum ne cade mai bine la stomac. deci, o sa ma gandesc de doua ori cand o sa mai zic "n-am timp"

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaaaa, ma gandeam eu ca poate fi cam......nedigerabil subiectul asa de dimineata. Dar daca e sa-ti gestionezi bine timpul e preferabil sa incepi de dimineata

    RăspundețiȘtergere
  3. "Timpul este doar o unitate de masura conventionala, daca m-as duce undeva pe o insula pustie unde sunt singur, timpul la care m-as referi astazi aici, nu ar exista! Totul este in imaginatia noastra. Sunt convinsa ca vi s-a intamplat nu doar odata ca o zi frumoasa sa treaca mult mai repede decat o zi in care aveti diverse probleme.." co

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow!
    Nu am avut niciodata curiozitatea de a calcula ce inseamna in ore,50 de ani.Foarte putin as spune eu!!Iar daca (cum ai remarcat si tu)am 'scoate' si timpul pe care il dormim(=timp pierdut,parerea mea)deja incep sa ma infior...!
    Stii ce mi se pare insa o mare tragedie a oamenilor?Ca desi constienti(si nu numai vizavi de acest aspect)continua sa se complaca in aceasta 'dulce' inconstienta,ajungand la 50 de ani sau mai mult sa se intrebe''ce-am facut cu viata mea?''
    Ma intreb daca(si cate) vor fi persoane care dupa ce au citit topicul tau isi vor 'dramui' mai bine timpul si nu vor mai face lucruri inutile...!
    In alta ordine de idei,subiectul este cat se poate de interesant si gasesc nimerit faptul ca l-ai scris dimineata;poate in cursul acestei zile(macar)vor fi cativa care isi vor modifica programul,cautand sa il valorifice(fructifice) la maxim.
    @t3,este firesc ca atunci 'cand petreci' timpul intr-un mod placut sa AI IMPRESIA ca trece mai repede...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. P.S.Nic,ce ne facem?
    Oricat am incercat nu am gasit sa-ti 'pun bete-n roate'pentru ca sunt cu totul de acord cu tine,in aceasta privinta!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Se pare ca pe toti ne preocupa topic-ul asta.
    E miercuri. Maine e joi. Iar poimaine decembrie.
    Vreau sa ma rostogolesc la deal!

    RăspundețiȘtergere
  7. @angi
    Atunci sa zicem ca e 1-0 pentru mine! :))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Inca de cand eram mica timpul petrecut pe drum, timpul petrecut mancand, sau dormind mi se parea total pierdut. Nu intelegeam de ce suntem obligati sa facem atatea lucruri inutile pentru a ne mentine vii, cand viata e oricum scurta, timpul e limitat si am putea sa-l folosim mult mai util. Pe parcurs am invatat sa ma bucur si de aceste momente si sa-mi dau seama ca nici un moment pe care-l traiesti asa cum iti place nu e pierdut. Cel mai mult ma enerveaza expresia 'ma plictisesc'. De-abia atunci mi se pare ca omul respectiv chiar habar n-are sa traiasca si ca da, se va trezi la 50 de ani sa spuna 'ce am facut cu viata mea'.

    RăspundețiȘtergere
  9. Este este,NiC!
    :)
    DAR...ERA FIRESC sa fie asa,doar ai fost musafirul meu,nu?
    Cum as fi putut sa nu ma dovedesc o gazda amabila,care sa faca tot posibilul ca vizitatorii ei sa se simta bine,nu?
    Hihi!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu tin de timp, il ascund sub pat daca pot !

    RăspundețiȘtergere
  11. Spre exemplu ,azi mi-am batut joc efectiv de timp si ma gandesc cu groaza ca imi va rade in nas cand o sa am 50 de ani(daca ii apuc!).Da,pentru ca infara de faptul ca m-am uitat la un film cu fi-miu,am 'domesticit' cate ceva prin casa si pe la bucatarie,am citit un pic din 'Memoriile unei gheise''nu am facut decat sa lenevesc(uhh,ce urat suna).
    Azi am pierdut o zi din viata...:(...asfi plecat la munte(m-a sfatuit un prieten)dar nu pot,ca in baia mea ploua...si tot ploua...:(

    RăspundețiȘtergere