duminică, 9 noiembrie 2008

Ce scriem

Ma enerveaza blogurile "jurnal"- blogurile care imi spun: Astazi am mers....., astazi am facut. Ma enerveaza blogurile care pun poze si filmulete de pe youtube si 2 cuvinte sub ele. Imi displac profund blogurile care nu au nimic de zis si sunt facute doar pentru trafic, de dragul de a zice "am un blog" si eventual "ma si citeste lumea". Am citit destule bloguri care nu pot iesi dintr-o trivialitate infioratoare a subiectului.
Alexandru Paleologu spunea ca inteligenta nu este constanta. Are scapari in zona banalului, greselii, dar ceea ce deosebeste un om inteligent de unul prost este frecventa minusurilor, faptul ca la cel din urma aceste scapari devin deconcertant de lungi si dese. Mai devreme sau mai tarziu oricine scrie constant ajunge sa scrie o banalitate. Dar cat de dese pot fi aceste momente pana cand iti spui ca mai bine te opresti? Sau lumea e hipnotizata si magulita ca exista persoane care sa le citeasca elucubratiile si nu se mai pot opri din a povesti cum le place sa stea la WC, unde au fost aseara, ce au baut, ce au mancat, ce au........!
Concluzia e simpla: ca orice mijloc de comunicare in masa, blogurile au ajuns sa-si aiba OTV-urile, Pro-tv-urile, Euforiile lor si nimic nu pare a-i putea opri din delirul ametitor.
Iar celor care cred ca traficul le cautioneaza banalitatile si se simt motivati, importanti si inteligenti prin asta, am o veste pentru ei: intr-o democratie, numarul voturilor nu a fost niciodata un garant al calitatii!

8 comentarii:

  1. deci blogul meu te enerveaza

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai sa zicem ca din posturile de kuna asta imi place doar cel de pe 6 nov

    RăspundețiȘtergere
  3. Cineva trebuie să lupte cu prostia şi mediocritatea. Din câte se pare, cei care nu prea au minic de spus au şi cele mai multe vedetisme.
    Din câte se pare ţin cu tot dinadinsul să-l contrazic pe Alexandru Paleologu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Florin
    Asa e! Cineva trebuie sa lupte cu prostia si mediocritatea. Dar cine si cu ce mijloace.......e o chestiune foarte sensibila. De exemplu felul in care lupta H.R.Patapievici la ICR starneste critici delirante. Atunci cine? Atunci cum?
    Nu-mi dau seama unde este contrazicerea cu Alexandru Paleologu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca bloggerii au o responsabilitate sociala. Din moment ce iti asumi calitatea de emitent de pareri si opinii trebuie sa iti impui si niste standarde, cat mai inalte. ,
    Prostia trebuie taxata oriunde este gasita, mediocritatea trebuie ironizata si expusa ori de cate ori se impune, greselile de conjunctura trebuie criticate constructiv.
    Bloggeri seriosi sunt si la noi si scriu foarte bine insa, la fel ca agentului Smith, scopul le-a fost furat.
    Chiar zilele trecute am criticat un blogger pentru greselile grave pe care le-a facut. Acum am fost placut surprins sa vad ca si-a recunoscut erorile si ca va fi mai atent pe viitor la ce si cum scrie.
    Errare humanum est sed perseverare diabolicum. Si eu sunt constient ca vor fi momente, inevitabil, cand voi gresi, asa ca ii astept pe ceilalti sa ma corecteze, insa ma straduiesc sa fiu corect din toate punctele de vedere.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai blogul este un jurnal, poate fi privit ca si un jurnal online. Nu am nimic cu cei care scriu ce mananca, ce fac, etc.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Bine te-am gasit Nick si multumesc de vizita!
    Interesante topicurile tale si mai ales opiniile tale.
    Nu cred ca ar trebui sa te enerveze ce scriu ceilalti decat in cazul in care DA ,intalnesti prostia emanand din fiecare cuvant.
    Blogul este un jurnal;ca fiecare isi alege un anume continut(in care isi expune parerile vizavi de varii subiecte sau doar ce a mancat aseara),acest fapt nu trebuie condamnat ci doar ignorat:)) in situatia in care nu rezoneaza cu punctele tale de vedere.
    Parerea mea....
    Spre exemplu,mie imi place ce scrii ,drept urmare voi mai veni la tine in vizita.
    Pana atunci numai de bine sa auzim!

    RăspundețiȘtergere